Θεσσαλονίκη: Καινοτομία και Επιβράβευση για το Ι.ΜΕΤ στο 11ο HI-Tech EKO Mobility Rally

1

Γράφει η Όλγα Ν. Τσιπτσέ
Δικηγόρος/ Διαμεσολαβήτρια/ DPO-GDPR exec.

Στη Θεσσαλονίκη, είναι γνωστό, ότι ξεκινούν τα πιο καινοτόμα και πολλά υποσχόμενα επιτεύγματα. Το Ινστιτούτο Μεταφορών Ι.ΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, λοιπόν, πρωτοπορεί και στην ηλεκτροκίνηση καθώς κατόρθωσε να λάβει το Τρίτο βραβείο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του στο 11ο HI-Tech EKO Mobility Rally, «Πρωτάθλημα ακριβείας με καθαρά οχήματα» που συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα των αγώνων της FIA και αυτή τη χρονιά και για πρώτη φορά έλαβα χώρα στην Θεσσαλονίκη στις 26-27 Μαΐου.

Λίγα λόγια για την επιτυχή αυτή εξέλιξη αναφέρει ο Διευθυντής του Ι.ΜΕΤ κος Ευάγγελος Μπεκιάρης. Σύμφωνα με τον κο Μπεκιάρη, το Ι.ΜΕΤ συμμετείχε στη διοργάνωση με ένα υβριδικό και δύο ηλεκτρικά οχήματα, κερδίζοντας με το ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, την Τρίτη θέση, έχοντας σαν πλήρωμά του τον Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό του Ι.ΜΕΤ Σάκη Τσιούτρα και συνοδηγό τον Μηχανολόγο-Μηχανικό Γιάννη Συμεωνίδη. Τις άλλες δύο θέσεις κατέλαβαν, σε απόσταση αναπνοής από τους πρώτους το ιταλικό πλήρωμα με οδηγό τον Fuzzy Walter Kofler και συνοδηγό τον Franco Gaioni, ενώ την πρώτη θέση στα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησε το πλήρωμα με οδηγό τον Θωμά Παπαπάσχο και συνοδηγό τον Γιάννη Χαρπίδη.

Σύμφωνα με τον κο Μπεκιάρη επρόκειτο για ένα εντυπωσιακό θέαμα καθώς στο πρωτάθλημα συμμετείχαν συνολικά 16 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, οι περισσότερες δε συμμετοχές ήταν από την Ελλάδα, μία από Ιταλία ενώ δύο από την Βουλγαρία. Τα οχήματα κινούνταν επί δύο ημέρες σε διαφορετικές διαδρομές (μία για τα ηλεκτροκίνητα και μία για τα υβριδικά) στην ευρύτερη περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης και της ορεινής Χαλκιδικής οι οποίες είχαν συνολική απόσταση 250χλμ.

Ο διευθυντής του Ι.ΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντικά οικονομικότερη σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα (5-10 φορές), ενώ περιβαλλοντικά είναι πολύ πιο φιλική ενώ δήλωσε ότι το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ προωθεί την έρευνα για τη βελτίωση των καθαρών οχημάτων.

Μιλώντας για το Ι.ΜΕΤ ο Κος Μπεκιάρης αναφέρει, ότι Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) αποτελεί ένα πρωτοπόρο, διεθνώς αναγνωρισμένο και καταξιωμένο φορέα έρευνας στην Ελλάδα. Από την ίδρυσή του (το 2000) έως σήμερα προσφέρει βασική κι εφαρμοσμένη έρευνα, αλλά και υψηλού επιπέδου τεχνικές υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών. Έχει αναγνωριστεί ως κέντρο αριστείας σε πολλούς τομείς των Μεταφορών, και είναι πλέον ένα αναγνωρισμένο κέντρο έρευνας και καινοτομίας στις Μεταφορές, σε όλη την Ευρώπη. Αποστολή του Ι.ΜΕΤ. είναι η παραγωγή εξειδικευμένης γνώσης και ερευνητικών αποτελεσμάτων που αφορά στις μεταφορές.

Κάνοντας μία ανάλυση για το πώς μπορεί να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, ο διευθυντής του Ι.ΜΕΤ, κάνει λόγο για Κίνητρα για την αγορά τέτοιων ηλεκτρικών οχημάτων ήτοι οικονομικές ελαφρύνσεις, επιδοτήσεις, άλλης μορφής π.χ. δωρεάν στάθμευση, είσοδο σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, κλπ. αλλά και Ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, για την υποστήριξη της χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, δηλ. να δοθεί προτεραιότητα στη

φόρτιση στο σπίτι κατά τη διάρκεια της νύχτας, να βρεθούν λύσεις φόρτισης για κατοίκους διαμερισμάτων, να ενθαρρυνθούν εργοδότες για την παροχή σταθμών φόρτισης στους χώρους εργασίας, να εγκατασταθούν δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης.

Ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ, Ευάγγελος Μπεκιάρης, είναι Διδάκτωρ Μηχανολόγος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., πρώην Διευθυντής Ερευνών (Ερευνητής Α’ βαθμίδας) του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και πρώην επικεφαλής του τομέα «Οδηγός και Όχημα». Συνολικά έχει συμμετάσχει σε πάνω από 100 ερευνητικά έργα έως σήμερα, σε 35 από τα οποία επικεφαλής όλης της ερευνητικής κοινοπραξίας. Ειδικεύεται σε θέματα οδικής ασφάλειας, καθαρών οχημάτων, έξυπνων ενεργειακών δικτύων και εφαρμογών τηλεματικής για επιβατικά Ι.Χ., μέσα μαζικής μεταφοράς, ακόμη και πλοία. Επίσης, έχει υψηλή εξειδίκευση σε θέματα προσβάσιμων μεταφορών και προσωποποιημένων υπηρεσιών για άτομα με ειδικές ανάγκες και ηλικιωμένους

Κοινοποιήστε
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •