Κυριακή, Νοέμβριος 19, 2017
Αρχή > ΒΗΜΑ αρθρογραφία > Πολλές δυνατότητες, μεγάλες ανεπάρκειες και θετικές πρωτοβουλίες, έδειξε η PHILOXENIA- HOTELIA 2017

Πολλές δυνατότητες, μεγάλες ανεπάρκειες και θετικές πρωτοβουλίες, έδειξε η PHILOXENIA- HOTELIA 2017

cosmital_ad

Γράφει ο Γιάννης Μαγκριώτης

Προϊόντα με Κρητική αλόη

Όταν το 20% περίπου του ΑΕΠ της χώρας τον 10ο χρόνο της οικονομικής κρίσης και τον 7ο των Προγραμμάτων σκληρής δημοσιογραφικής προσαρμογής και σταθεροποίησης της οικονομίας, δημιουργείται από τις Τουριστικές δραστηριότητες , τότε το γεγονός αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όταν οι θέσεις απασχόλησης, σταθερές και εποχιακές άμεσα ή έμμεσα που υπάρχουν, ή δημιουργούνται από τις Τουριστικές και τις συναφείς οικονομικές δραστηριότητες φθάνουν το ένα εκατομμύριο, τότε ο Τουρισμός γίνεται πολύ σοβαρή υπόθεση για την χώρα την οικονομία και την καθημαγμένη κοινωνία.

Παραμένει βέβαια μελανό σημείο η διαρκής παραβίαση των ήδη απορρυθμισμένων θέσεων εργασίας και το επίπεδο των αμοιβών.

Αυτά τα σημαντικά όμως θέματα αφορούν τις κυβερνήσεις και τους ελλιπής ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους και φυσικά την κοινωνική ευθύνη των επιχειρηματιών και των επαγγελματιών του κλάδου, στους οποίους όμως πρέπει να πιστώσουμε την υψηλή προσαρμοστικότητα και παραγωγικότητα που επέδειξαν, ειδικά τα χρόνια της κρίσης.

Κατασκευή ιστοσελίδων και eshop στις πιο χαμηλές τιμές

Στόχος μου, δεν είναι να παρουσιάσω τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες, ή αβελτηρίες και τις κρατικές ανεπάρκειες, ούτε φυσικά τις θετικές προοπτικές που έχει ο κλάδος.

Τις μεγάλες ελλείψεις των δημόσιων υποδομών.
Ούτε φυσικά να θυμίσω, ότι η αύξηση της Τουριστικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα μεγάλα εσωτερικά προβλήματα των γειτονικών χωρών, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της ανατολικής Μεσογείου.

Θέλω όμως, ιδιαίτερα να επισημάνω ότι:

-Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία έχουν πολλές και αναξιοποίητες δυνατότητες να πετύχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα, γιατί διαθέτουν απίστευτα και μοναδικά πλεονεκτήματα συνολικά, αλλά και κάθε Περιφερειακή Ενότητα, ξεχωριστά.

Η συμμετοχή της όμως, στο συνολικό παραγόμενο τουριστικό προϊόν της χώρας, δεν είναι ανάλογη και δεν βελτιώθηκε τα χρόνια της κρίσης, που ήταν και χρόνια ευκαιριών.
Τα μεμονωμένα παραδείγματα, όπως της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης, όπου είχαμε ορατή βελτίωση, αποκαλύπτουν το μέγεθος της ανεπάρκειας κυρίως των αρμοδίων φορέων της Πολιτείας σε κυβερνητικό και περιφερειακό επίπεδο.

-Δεν είναι δυνατόν ο πιο σημαντικός θεσμός της χώρας, για την προώθηση του Τουριστικού προϊόντος , η PHILOXENIA και η HOTELIA να προσφέρονται στις απολύτως ανεπαρκείς, από κάθε πλευρά, υποδομές της ΔΕΘ.
Οι ευθύνες των κυβερνήσεων, των τοπικών και περιφερειακών φορέων είναι μεγάλες.

Μπορεί η κρίση να απομάκρυνε κατά πολύ την δυνατότητα της κατασκευής ενός σύγχρονο διεθνούς εκθεσιακού κέντρου στην περιοχή της Σίνδου, όπως είχε σχεδιαστεί το 2000, αλλά τα σχέδια για μια ταχεία ανακατασκευή των σημερινών εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, με σύγχρονες ελαφρές κατασκευές, όπως και η ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου υπήρχαν και ήταν εφικτά.

-Παρ ότι οι διοικήσεις της ΔΕΘ καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την διεθνοποίηση της ΔΕΘ, το κρατικό θεσμικό πλαίσιο είναι ανασταλτικός παράγοντας. Το γεγονός αυτό, μαζί με την καθολική ανεπάρκεια των υποδομών, περιορίζουν δραματικά τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

-Η 33η PHILOXENIA και HOTELIA, θέλησε να κάνει ένα βήμα μπροστά σε πολλούς τομείς.

Ένας από αυτούς είναι η συστηματική και στοχευόμενη μελέτη αξιοποίησης των δυνατοτήτων και των ευκαιριών από επιστημονικούς και ερευνητικούς φορείς της Πόλης.

Η ημερίδα που διοργανώθηκε από το ελληνοτουρκικό επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος, για την τουριστική συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας και στην οποία το εργαστήριο μάρκετινγκ του ΠΑΜΑΚ παρουσίασε μια ενδιαφέρουσα έρευνα, είναι ενδεικτική της μεγάλης προσφοράς των πανεπιστημίων, όταν συνδέονται με την παραγωγή και τις ανάγκες της.

Παρακολουθώντας μερικές από τις ομιλίες Ελλήνων και Τούρκων ομιλητών, πέραν από επιχειρηματικό ενδιαφέρον διέκρινα και έντονα θετικά σημάδια ήπιας συνεργασίας των πολιτών και των φορέων των δύο χωρών που ξεκίνησε το 2000 και παρ όλες τις διακοπές, για άλλους λόγους, είναι εργαλεία πολλαπλώς ωφέλημα.

Ένας άλλος τομέας, ήταν η διοργάνωση πολυάριθμων επαγγελματικών συναντήσεων, τόσο ανάμεσα σε ελληνικές επιχειρήσεις, όσο και ανάμεσα σε ελληνικές και ξένες.

Και το κρίσιμο ερώτημα παραμένει, αφού οι δυνατότητες υπάρχουν, γιατί αδρανούμε;

Προϊόντα με Κρητική αλόη
KEA