Κυριακή, Νοέμβριος 19, 2017
Αρχή > Slide3 > Ποιος είπε το μάθημα καλύτερα;

Ποιος είπε το μάθημα καλύτερα;

cosmital_ad

Γράφει η Ειρήνη Ι. Ζαννάκη

Προϊόντα με Κρητική αλόη

Μια από τις ιδιαιτερότητες που έχω ως άνθρωπος είναι η παρατηρητικότητά μου. Είμαι σε θέση να παρατηρώ ακόμα και τις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες της καθημερινότητας. Βλέμματα, κινήσεις, κουβέντες.

Η ζωή είναι μια ταινία και δε θέλω να χάσω ούτε λεπτό της. Κάθε άνθρωπος, γνωστός ή άγνωστος, γίνεται στα μάτια μου ηθοποιός μαζί και σκηνοθέτης. Κι οι μέρες περνάνε.. Περιέργεια; Μπορεί.. Γραφικότητα; Πες το κι έτσι. Ίσως απλά ένα χαρακτηριστικό μου. Γι’ αυτό και πολλές φορές, όταν δεν έχω τη δυνατότητα να παρατηρήσω, με κάποιο τρόπο τα γεγονότα φτάνουν στ’ αυτιά μου. Αυτή τη φορά μέσω μιας φίλης.

Ένα τυπικό σχολείο, σε ένα τυπικό προάστιο. Παιδιά όμορφα, γελαστά, με γονείς δίπλα τους. Μαθήματα που κυλούν όπως σε όλα τα οργανωμένα σχολεία. Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες… αφού η εξέταση του μαθήματος έγινε πεδίο ανταγωνισμού. Το ίδιο και η εύνοια της δασκάλας. Ε, ναι, λοιπόν. Κάποια μέρα κάποιος «είπε» καλύτερα το μάθημα από το φαβορί. Κάποιος επιβραβεύτηκε από τη δασκάλα, γιατί το άξιζε. Αυτό μεταφέρθηκε στο σπίτι. Και ο κόσμος της μαμάς κατέρρευσε.. Έτσι, το μάθημα εξελίχθηκε σε αγώνα δρόμου. Και η ερώτηση μια: «Ποιος είπε καλύτερα το μάθημα, κυρία;».

Φυσικά η κυρία απέδωσε τα ίσα και δήλωσε ότι το μάθημα δεν είναι μονοπώλιο. Και ότι στόχος στο σχολείο είναι η γνώση. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Έκτοτε, το φαβορί ζει σε μια μόνιμη απειλή και το νέο «αστέρι» δεν τον θέλει πλέον για φίλο. Όπως εύκολα συνάγεται, η ευθύνη δεν αποδίδεται ούτε στη δασκάλα ούτε στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά σε μια ανταγωνιστική μαμά που μετέφερε το προσωπικό της άγχος και τα όποια συμπλέγματα μέσα στη σχολική τάξη. Κι έγινε ο σκηνοθέτης της ζωής του παιδιού της.

Κατασκευή ιστοσελίδων και eshop στις πιο χαμηλές τιμές

Τον τελευταίο καιρό η παιδεία διανύει μια από τις χειρότερες περιόδους της. Με λύπη μου παρατηρώ ότι εμπάθειες και ερασιτεχνισμοί αντικατέστησαν τη σοβαρότητα και τον ορθολογικό σχεδιασμό. Έτσι, αντί να οικοδομηθεί ένα στέρεο εκπαιδευτικό σύστημα που ν’ ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών, παρατηρούμε ημίμετρα και τακτικές «αποδιοπομπαίου τράγου», με το λαϊκισμό να θριαμβεύει. Και μέσα σε όλα αυτά η Ελληνίδα μάνα κάνει το θαύμα της. Η Ελληνίδα μάνα που διατείνεται ότι κατανοεί το σύστημα σε βάθος, που θεωρεί ότι κρατά τη λύση της επαγγελματικής αποκατάστασης του παιδιού της στα χέρια της, που γνωρίζει από μνήμης όλες τις βάσεις από όλες τις σχολές ενώ μπορεί ν’ ακυρώσει τον εκπαιδευτικό ως ο πραγματικός επαϊων. «Γιατί με το σύζυγο το ψάξαμε και ανακαλύψαμε πως αυτό πρέπει να γίνει». Και πολλές φορές δημιουργούν στα παιδιά τους αφόρητο άγχος και καταπίεση.

Και κάπως έτσι το σχολείο γίνεται βαθμοθηρικό, η γνώση γίνεται όπλο σ’ έναν αναίτιο πόλεμο και στο διάλειμμα δυο φίλοι ίσως και να μην ξαναπαίξουν μαζί..

Προϊόντα με Κρητική αλόη
KEA