Περί Ναυαγοσωστικής…!

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κοκολάκηςτ. Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας Είμαστε ήδη στον Ιούνιο και οι επισκέψεις στις παραλίες και στις αμμουδιές όλο και πληθαίνουν και τα μπάνια του λαού έχουν αρχίσει… Ζητώ εκ προοιμίου συγνώμη, αν έχω καταλάβει κάτι λάθος από τη νομοθετική ανάλυση, που παραθέτω παρακάτω και θα ‘θελα τις παρατηρήσεις σας. Οι Γαλάζιες Σημαίες ήδη έχουν ανακοινωθεί και 519 Ελληνικές ακτές, 15 μαρίνες και 1 σκάφος αειφόρου τουρισμού, αναμένεται να βραβευθούν με τη Γαλάζια Σημαία το 2018! Συντελεστής για αυτή την κατάκτηση αποτελεί και η ύπαρξη Ναυαγοσωστών κατά τους μήνες Ιούνιο – Ιούλιο – Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Είναι γεγονός ότι κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα ντόπιους και τουρίστες, που χάνουν τη ζωή τους στις ελληνικές θάλασσες, γιατί δεν υπολογίζουν, δεν προσέχουν, δεν.., δεν…, δεν…. Σε περυσινό μου άρθρο για την κολύμβηση είχα παραθέσει τα παρακάτω θλιβερά νούμερα: Την 20ετία 1987-2006 θρηνήσαμε 4.174 πνιγμένους (άνδρες και γυναίκες) ,ενώ στα δικά μας νερά έχασαν τη ζωή τους το ίδιο χρονικό διάστημα και 1.124 τουρίστες. Συνολικά 5.394 άνθρωπο έχασαν τη ζωή τους, ενώ το νούμερο των πνιγμένων κατ’ έτος ξεπερνά τους 200 και κάποιες χρονιές και τους 300… Όμως στο παραπάνω σύνολο θα πρέπει να προσθέσουμε και τα θύματα από τα ταχύπλοα σκάφη και τα λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής…! Συγκεκριμένα τη 10ετία 1997-2006: • 23 λουόμενοι τραυματίστηκαν και 10 έχασαν τη ζωή τους, • 8 ψαροντουφεκάδες τραυματίστηκαν και 16 έχασαν τη ζωή τους, • 49 επιβαίνοντες τραυματίστηκαν και 25 έχασαν τη ζωή τους. Συνολικά 80 τραυματίες και 51 θάνατοι….! Και τα νούμερα αθροιστικά ανεβαίνουν από τα θύματα της κάθε επόμενης χρονιάς…! Στην Αιτιολογική Έκθεση της Δημόσιας Διαβούλευσης με θέμα: «Πρόληψη, Διάσωση και Φροντίδα Ατυχημάτων στο Νερό για την Προστασία της Δημόσιας Υγείας» (2015) αναφέρεται ότι: Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) χαρακτηρίζει τον πνιγμό ως ένα σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας παγκοσμίως. Η Ελλάδα κατατάσσεται 6η στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 (20% περισσότεροι θανατηφόροι πνιγμοί από το μέσο όρο) και 36η στον κόσμο σε σύνολο 116 χωρών (Π.Ο.Υ., 2014). Επίσης, βάση ερευνών, οι μη-θανατηφόροι πνιγμοί που οδηγούν συχνά σε χρόνια σωματικά, κινητικά, κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα υγείας είναι εικοσαπλάσιοι. Όλοι λοιπόν διαπιστώνουμε ότι επειδή «μυαλό δε βάζουμε», θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα με στόχο την μείωση των δυσμενών επιπτώσεων από την «ανθρώπινη βλακεία» σε σχέση με το κολύμπι και τα θαλάσσια σπορ….! Παράλληλα χιλιάδες ναυαγοί μετανάστες διασώθηκαν τον τελευταίο καιρό από το Λιμενικό αλλά και από εθελοντικές οργανωμένες ομάδες, πλησίον των ακτών των νησιών μας, του Ανατολικού Αιγαίου…! Το κράτος για πρώτη φορά το 1999 με το Νόμο 2743, νομοθέτησε για τις σχολές Ναυαγοσωστικής και τους Ναυαγοσώστες και το επόμενο έτος (2000) σε εφαρμογή του προαναφερθέντος Νόμου, με το Προεδρικό Διάταγμα 23/2000 ορίσθηκαν οι διαδικασίες λειτουργίας των Σχολών, αλλά και τα καθήκοντα του Εκπαιδευμένου Ναυαγοσώστη, που τα εκτελεί με άδεια της Λιμενικής Αρχής. Σύμφωνα με το Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του καθ. Γ. Μπαμπινιώτη «Ναυαγοσώστης» σημαίνει: 1. πρόσωπο που μετέχει σε (οργανωμένη) αποστολή ή προσπάθεια διασώσεως ναυαγών ή πλοίων που ναυάγησαν 2. (ειδικότ.) ειδικά εκπαιδευμένος υπάλληλος οργανωμένης πλαζ, που έχει ως έργο να επιβλέπει τον χώρο συνήθως από ειδική εξέδρα και να επεμβαίνει, όταν κάποιος από τους λουόμενους κινδυνεύει να πνιγεί, για να τον σώσει. Διαβάζοντας λοιπόν τον ορισμό με τις δυο έννοιες, καταλαβαίνουν, όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο της διάσωσης, το πρόβλημα που υπήρχε με το παλαιό ΠΔ και συνεχίζεται και διογκώνεται με τη νέα νομοθεσία. Άλλο είναι να διασώζεις ναυαγούς στις ανοικτές θάλασσες και άλλο λουόμενους σε πλαζ … Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπήρχε μια άλλη λέξη για τους διασώστες των λουομένων στις παραλίες και στις πισίνες των ξενοδοχείων, των κατασκηνώσεων και των κολυμβητηρίων…. Και όχι να λέγονται όλοι ναυαγοσώστες…. Πράγματι από την ανάλυση της σύνθετης λέξης ναυαγός (ναυ-αγός), ναυς στην αρχαιότητα σήμαινε πολεμικό καράβι και αγός , σήμαινε σπάω, συντρίβω. Δεν έχει σχέση με τον λουόμενο της παραλίας ή τον αραχτό της ξαπλώστρας…. που ζητά βοήθεια, είτε γιατί δεν αισθάνεται καλά, είτε γιατί με γεμάτο στομάχι μπήκε στη θάλασσα… Παράδειγμα για τις ανάλογες περιπτώσεις στις πισίνες των υπάρχει ο Υπεύθυνος Ασφαλείας, που εκπαιδεύεται και λειτουργεί σύμφωνα με το άρθρο 2 του Νόμου του Υπουργείου Υγείας (Ν.3766/2006) σχετικά με την εξασφάλιση της παροχής πρώτων βοηθειών σε λουόμενους κατά τη λειτουργία της κολυμβητικής δεξαμενής (πισίνας). Να διευκρινίσουμε ότι οι επιχειρήσεις που διαθέτουν εξοπλισμό για τα θαλάσσια σπορ, διαθέτουν τους δικούς τους διασώστες μα τα δικά τους σκάφη….! Το γράφω αυτό γιατί το Προεδρικό Διάταγμα 31/2018, που αποτελεί «εκσυγχρονισμό» του αντίστοιχου ΠΔ 23/1999, αναφέρεται σε λουτρικές εγκαταστάσεις αιγιαλού και όχι στην ανοικτή θάλασσα. Με τον όρο λουτρική εγκατάσταση εννοείται σύμφωνα με το ΠΔ: α) Ο κατάλληλα οργανωμένος χώρος του αιγιαλού ή του αιγιαλού και της παραλίας ή ζώνης λιμένα, στον οποίο εισέρχονται άτομα, με την καταβολή εισιτηρίου (αντιτίμου), για λήψη λουτρού στην έμπροσθεν αυτού θαλάσσια περιοχή. β) Με την επιφύλαξη της ισχύος των αναφερόμενων στην επόμενη περίπτωση, ως λουτρική εγκατάσταση νοείται και ο χώρος του αιγιαλού ή του αιγιαλού και της παραλίας ή ζώνης λιμένα, ο οποίος παραχωρείται ή εκμισθώνεται από το Δημόσιο ή τους Οργανισμούς Λιμένα ή τα Λιμενικά Ταμεία ή από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου κ.λπ., σε διάφορους φορείς ή επιχειρήσεις (Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ξενοδοχειακές μονάδες, οργανωμένες κατασκηνώσεις, φυσικά – νομικά πρόσωπα κ.λπ.), για χρήση εκμισθούμενων θαλασσίων μέσων αναψυχής, τοποθέτηση καθισμάτων ή ανακλίντρων ή μέσων προφύλαξης των λουομένων από τον ήλιο, ανεξάρτητα αν τα άτομα που εισέρχονται για λήψη λουτρού στην έμπροσθεν αυτού θαλάσσια περιοχή καταβάλλουν ή όχι εισιτήριο. γ) Δεν θεωρείται λουτρική εγκατάσταση ο χώρος του αιγιαλού ή του αιγιαλού και της παραλίας ή ζώνης λιμένα, για τον οποίο (χώρο) συντρέχουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης, αλλά δεν είναι πολυσύχναστος. Από την άλλη είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι πνιγμοί παρατηρούνται σε πολύ κοντινή απόσταση από την ακτή…. Νομίζω ότι πρέπει να διαχωρίσουμε τους ρόλους των Ναυαγοσωστών και των Λουτροδιασωστών ή Λουτροφυλάκων ή…., ή όπως αλλιώς μπορούν να ονοματισθούν… Και αναφέρομαι και προβληματίζομαι, γιατί οι Δήμοι θα πρέπει να προσλάβουν 5 άτομα και συγκεκριμένα για κάθε 1200 μέτρα λουτρικής ακτής απαιτούνται τρεις Ναυαγοσώστες, ένας Συντονιστής – Επόπτης και ένας Χειριστής σκάφους,…! Παράλληλα σε αυτά τα 1200 μέτρα θα υπάρχουν τρία σκάφη των 3,30 μέτρων και ένα τουλάχιστον 5 μέτρων! Και βέβαια οι δυο (Συντονιστής – Επόπτης και Χειριστής) το μόνο που θα κάνουν είναι βόλτες στα ανοικτά, έξω από τις σημαδούρες, γιατί εντός απαγορεύεται….! Βέβαια και για το σκάφος 3.30 μ. απαγορεύεται και όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν «διάδρομοι» οριοθετημένοι με σημαδούρες για τον απόπλου και τον κατάπλου των σκαφών, εντός των οποίων απαγορεύεται η κολύμβηση… Δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να μεταβεί ο ναυαγοσώστης με ταχύπλοο σκάφος ανάμεσα από λουόμενους σε κάποιον που χρειάζεται τη βοήθειά του… Φαντάζεστε το ναυαγοσώστη να βλέπει κάποιον να κινδυνεύει . να κατεβαίνει από το Παρατηρητήριο, να παίρνει το ναυαγοσωστικό σωσίβιο και αντί να τσαλαβουτήσει στη θάλασσα και να κολυμπήσει γρήγορα προς το λουόμενο, να προσπαθεί να τραβήξει μέσα στη θάλασσα το σκάφος και στη συνέχεια να προσπαθεί να το βάλει μπρος και σιγά – σιγά να κατευθυνθεί προς το άτομο που κινδυνεύει…. Αλλά και ενώ για ταχύπλοο με κινητήρα μέχρι 30HP δεν απαιτείται δίπλωμα από τον πολίτη – χειριστή – ιδιοκτήτη του, απαιτείται για το ταχύπλοο με τη μηχανή των 6HP, που θα το χειρίζεται ο ναυαγοσώστης…!!! Συγκεκριμένα για τον πολίτη Δίπλωμα απαιτείται όταν ένα σκάφος: 1. ανεξάρτητα από τον τύπο ή και το υλικό κατασκευής του φέρει: εξωλέμβια μηχανή συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή έσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή εσωλέμβια πετρελαιομηχανή πάνω από 70 ΗΡ 2. είναι φουσκωτό και φέρει: εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ ή έσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή εσωλέμβια πετρελαιομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 50 ΗΡ 3. είναι τύπου Jet Ski 4. είναι τύπου HOVER CRAFT Δεν απαιτείται δίπλωμα για την χρήση: Φουσκωτού με μηχανή ιπποδύναμης έως και 15 hp. Συμβατικού (πολυεστερικού) σκάφους με μηχανή ιπποδύναμης έως και 30 hp. Άσχετα αν θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει , αφού μόνος του με το σκάφος, πως θα ανεβάσει σε αυτό κάποιον, που κινδυνεύει και έχει ο ίδιος βουτήξει στη θάλασσα, για να τον σώσει….!!! Το ταχύπλοο σκάφος το ανέφερε και το παλαιό ΠΔ, το αναφέρει και το νέο ΠΔ και ζητείται η έκδοση αδείας μετά από εξετάσεις από το Λιμενικό.. και χωρίς αυτό δεν μπορείς να πάρεις δίπλωμα ναυαγοσώστη σύμφωνα με το άρθ 5 παραγρ9…. Δηλαδή δεν μπορείς να σώσεις κάποιον σε απόσταση 10 μέτρων από την ακτή αλλά και κάποιον που έπαθε η καρδιά του στην ξαπλώστρα από τη ζέστη και τον καυτό ήλιο…! ΕΛΕΟΣ…!!! Και δεν ξέρω πόσο νόμιμο είναι στο χώρο των λουομένων ταχύπλοο σκάφος, όταν μπορεί κάποιος να κάνει μακροβούτι και να βρεθούμε όλοι προ δυσάρεστων καταστάσεων… Όμως δεν είναι μόνο αυτά τα παράλογα (επισημαίνω ότι δεν αφορά την ανοικτή θάλασσα, αλλά τις πλαζ)… Ενώ ο κυνηγός, που χρησιμοποιεί όπλο, περνά από εξέταση ψυχιάτρου κάθε 10 χρόνια, οι ένοπλοι των σωμάτων ασφαλείας κάθε 5 χρόνια, οι σεκιούριτι κάθε 5 χρόνια, οι ναυαγοσώστες θα πρέπει να περνούν κάθε 4 χρόνια….! Και όχι μόνο ένα γιατρό , που ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά 4 γιατρούς (ψυχίατρο, παθολόγο, δερματολόγο και καρδιολόγο) …! 4 γιατροί που μπορεί να είναι του Δημοσίου αλλά και ιδιώτες, κάτι που μεταφράζεται ο κάθε εργαζόμενος ναυαγοσώστης πιθανά θα καταβάλει 4Χ50 ευρώ = 200 ευρώ κάθε 4 χρόνια για τις ιατρικές Βεβαιώσεις…. Και αν δεν έχει δίπλωμα οδήγησης οχήματος, θα πρέπει να περάσει και από τον οφθαλμίατρο… Περιορίζεται και πάλι η εργασία- άσκηση του ναυαγοσώστη μεταξύ 18 ετών και 45 ετών… Θα μπορούσε το ανώτατο όριο να μην υπήρχε και να έκανε από τα 45 χρόνια και πάνω, εξετάσεις κάθε χρόνο… Αναφέρει ότι ο κάθε ναυαγοσώστης θα πρέπει να διαθέτει την ώρα της εργασίας του στο χώρο ευθύνης του που είναι 200 μέτρα αριστερά και 200 μέτρα δεξιά του Παρατηρητηρίου του, ταχύπλοο σκάφος μήκους 3,30 μ, με ασύρματο VHF. Σε ποια συχνότητα και με ποια άδεια; Χρειάζεται να δώσει και εξετάσεις στο Υπουργείο Μεταφορών για την απόκτηση της αδείας, αλλά θα πρέπει να λυθεί και το πρόβλημα της χρήσης VHF. Το σίγουρο είναι ότι είτε έχεις, είτε δεν έχεις και στις δυο περιπτώσεις είσαι παράνομος…! ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟΝ ΣΟΥ….! Και θα υπάρχει και Επόπτης – Ναυαγοσώστης ανά 3 Παρατηρητήρια, εφοδιασμένος με GPS, PLOTER. Ασύρματο VHF, φορητό απινιδωτή…. και το 5,0 τουλάχιστον μέτρων σκάφος, που θα το χειρίζεται χειριστής, θα πλησιάζει στο χώρο των λουομένων…. Επίσης όλοι συμφωνούν στις νέες τεχνολογίες, αλλά το GPS στο χώρο των λουομένων τι χρειάζεται; Εκτός εάν είχαμε παραλίες σαν και αυτές των φωτογραφιών: Και στις περιπτώσεις όμως αυτές και τα σκάφη θα ήταν άχρηστα αλλά και τα GPS , αφού η ενημέρωση εκ μέρους του ναυαγοσώστη για τον τομέα του, θα έφθανε για να «κατευθυνθεί» ένα ασθενοφόρο . Άρα η πύκνωση των παρατηρητηρίων είναι χρήσιμη… κάτι που έγινε αφού από 600 μέτρα στο ΠΔ 23/1999 μειώθηκε σε 400 μέτρα με το ΠΔ 31/2018. Όταν όμως κινείσαι σε ένα χώρο 400Χ200, τι το θέλεις το GPS. Υπενθυμίζω και πάλι ότι δε μιλάμε για ανοικτές θάλασσες , αλλά για τις ελληνικές παραλίες … Απλά υποψιάζομαι και φοβάμαι, επειδή δεν έγινε διαβούλευση και επειδή το καλοκαίρι ξεκίνησε, θα βρεθούν κατηγορούμενοι Δήμοι αν δεν προμηθευθούν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, εκτός «αν κάποιοι άλλοι» τον διαθέτουν και θα τον προσφέρουν με το αζημίωτο… Θα ήθελα μια εξήγηση από το Υπουργείο για όλες αυτές τις αναγκαιότητες, που το αποτέλεσμά τους θα είναι να μείνουν χωρίς ναυαγοσώστες, οι παραλίες και να αυξηθούν οι αριθμοί των θυμάτων…. Ο νέος Ναυαγοσώστης καλείται να πληρώσει επιπλέον ποσό τη σχολή Ναυαγοσωστών και για την εκπαίδευση ταχυπλόου, παράβολα (49,67 ευρώ) στο Λιμενικό για τις εξετάσεις ναυαγοσωστικής και χειριστή ταχυπλόου και χωριστά στο Υπουργείο Μεταφορών για το πτυχίο Ραδιοερασιτέχνη και επιπλέον τους γιατρούς….. Ζητείται επιπλέον και γνώση της ορολογίας στην Αγγλική γλώσσα… Χωρίς να δουλέψει ούτε μια ώρα θα πρέπει να προκαταβάλει κάποιους μισθό ή μισθούς….! Πιθανά θα μπορούσαν κάποιοι, που εργάζονται ως ναυαγοσώστες, να μπορούσαν να πουν και άλλα, όμως και με αυτά που έγραψα , νομίζω ότι οι δυσμενείς επιπτώσεις της εφαρμογής του ΠΔ, θα φανεί σε όλη την Ελλάδα , όταν το Λιμενικό θα κόβει πρόστιμα για μη συμμορφώσεις με τα νομοθετημένα…! Και βέβαια να μη ξεχάσω να σας ενημερώσω, ότι σύμφωνα με το ΠΔ 31/2018 (ναι, φετινό είναι…! 24 Απρίλη δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ…) το ωράριο που υποχρεούται ο Δήμος να έχει ναυαγοσώστη είναι 10:30 -17:30(!) και να εφοδιάσει κάθε ναυαγοσώστη με τον ακόλουθο εξοπλισμό: 1) Μηχανοκίνητο επαγγελματικό μικρό σκάφος, ολικού μήκους τουλάχιστον 3,30 μέτρων, ιπποδύναμης τουλάχιστον των 6 HP, εγγεγραμμένο σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, με τα προβλεπόμενα για την κατηγορία του εφόδια. Στο μέσο των πλευρών του μικρού σκάφους, δεξιά και αριστερά, είναι γραμμένη η ένδειξη ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ και, κάτωθεν αυτής, η ένδειξη RESCUE BOAT, μπλε απόχρωσης. Η έλικα του μικρού σκάφους είναι προφυλαγμένη με πλέγμα για την αποτροπή ατυχήματος. 2) Αδιάβροχο φακό. 3) Κιάλια. 4) Ναυαγοσωστικό σωσίβιο, 5) Σανίδα διάσωσης, τουλάχιστον 2,20 μέτρων, 6) Σωστικός σωλήνας, (Ο εφοδιασμός με σωστικό σωλήνα είναι προαιρετικός). 7) Φορητό φαρμακείο, 8) Πτυσσόμενο φορείο ή πλωτό φορείο. 9) Δύο (02) σημαντήρες, χρώματος πορτοκαλί, με σχοινί μήκους τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων. 10) Ένδυμα κολύμβησης χρώματος πορτοκαλί, στο οποίο αναγράφεται η ένδειξη ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ – LIFE GUARD. 11) Καπέλο, στην εμπρόσθια όψη του οποίου αναγράφεται η ένδειξη ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ και κάτωθεν αυτής η ένδειξη LIFE GUARD. 12) Γυαλιά ηλίου. 13) Πινακίδα, χρώματος πορτοκαλί, με την ένδειξη ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ και κάτωθεν αυτής την ένδειξη FIRST AID, μπλε απόχρωσης. 14) Ισοθερμικές κουβέρτες. 15) Καταδυτικό μαχαίρι. 16) Μάσκα βυθού. 17) Βατραχοπέδιλα. 18) Σημαία Ναυαγοσώστη, χρώματος πορτοκαλί, διατάσεων 40 χ 80 εκ., με την ένδειξη ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ και κάτωθεν αυτής την ένδειξη LIFE GUARD, μπλε απόχρωσης. 19) Σημαία χρώματος ερυθρού, ίσων διαστάσεων με την προηγούμενη, με την ένδειξη ΧΩΡΙΣ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ και κάτωθεν αυτής την ένδειξη NO LIFE GUARD, λευκής απόχρωσης. 20) Κινητό τηλέφωνο, ο αριθμός κλήσης του οποίου δημοσιοποιείται, με μέριμνα του εκμεταλλευόμενου τη λουτρική εγκατάσταση, με κάθε πρόσφορο μέσο, αναγράφεται σε περίοπτη θέση στο βάθρο (παρατηρητήριο) και αναφέρεται εγγράφως στην τοπική Λιμενική Αρχή. 21) Φορητή μεγαφωνική συσκευή (τηλεβόας). 22) Κοινή σφυρίχτρα. 23) Πράσινη σημαία (Κολυμπάτε ελεύθερα). 24) Κίτρινη σημαία (Κολυμπάτε με προσοχή). 25) Κόκκινη Σημαία (Απαγορεύεται η είσοδος στο νερό). 26) Φορητή συσκευή VHF. Οι Δήμοι, πέραν των παραπάνω υποχρεώσεων, οφείλουν επιπλέον να διαθέτουν για την περιοχή δικαιοδοσίας τους, εφόσον σε αυτή υφίστανται λουτρικές εγκαταστάσεις, ανεξαρτήτως των φορέων διαχείρισης τους, ένα μηχανοκίνητο μικρό ταχύπλοο σκάφος, εγγεγραμμένο σε Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών ως επαγγελματικό, ολικού μήκους τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, χρώματος εξωτερικά πορτοκαλί, εφοδιασμένο με τα προβλεπόμενα για την κατηγορία του εφόδια. Στο μέσο των πλευρών του σκάφους, δεξιά και αριστερά, είναι γραμμένη η ένδειξη ΣΩΣΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ και, κάτωθεν αυτής, η ένδειξη RESCUE BOAT, μπλε απόχρωσης. Επιπλέον, πρέπει να είναι εφοδιασμένο με μόνιμα εγκατεστημένο προβολέα, καθώς και με VHF GPS – PLOTER- ΦΟΡΗΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ – ΦΟΡΗΤΟ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗ για τον Επόπτη και τον Χειριστή ……. Σίγουρα πολλοί είστε εσείς που προτιμάτε να πάτε νωρίς ή αργά το απόγευμα για να μην είναι καυτός ο ήλιος…. και σίγουρα θα μπορεί ο Δήμος να έχει επιπλέον ώρες , όταν όμως υποχρεούται να παρέχει τόσο εξοπλισμό, μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουμε τις …υπερωρίες!!! Εσείς λοιπόν που επιλέγετε πρωινό ή απογευματινό μπάνιο, να ξέρετε ότι θα έχετε μεν αντηλιακή προστασία, αλλά όχι ναυαγοσωστική προστασία…! ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!]]>

Κοινοποιήστε
  • 87
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    87
    Shares
  • 87
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •