Δευτέρα, Δεκέμβριος 18, 2017
Αρχή > Slide3 > Νοέμβρης μήνας ήτανε, όταν…..

Νοέμβρης μήνας ήτανε, όταν…..

cosmital_ad

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κοκολάκης
τ. Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας

Προϊόντα με Κρητική αλόη

 

Ο Νοέμβρης μας καταθέτει με τη σειρά του και αυτός τη δική του λίστα, που δυστυχώς είναι και μεγάλη, κάτι που φαίνεται εκ πρώτης άποψης παράξενο, αφού ούτε στην καρδιά του χειμώνα είναι, ούτε στην καρδιά του καλοκαιριού….

1 Νοέμβρη 1755, εορτή των  Αγίων Πάντων για την Καθολική Εκκλησία  και στις 9:20 το πρωί εκδηλώνεται ο μεγάλος σεισμός της Λισσαβόνας,  με μέγεθος  8.6 R και ένταση ΙΧ , που σε συνδυασμό με το τσουνάμι  και τις πυρκαγιές που ακολούθησαν , είχε σαν  αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους  60.000 άνθρωποι. (Για το σεισμό αυτό έγραψα και ξεχωριστό άρθρο πριν από ένα χρόνο).

Κατασκευή ιστοσελίδων και eshop στις πιο χαμηλές τιμές

8 Νοέμβρη 1915 ήταν, όταν το Ιταλικό επιβατηγό υπερωκεάνιο «Ανκόνα», ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Νάπολη – Νέα Υόρκη, βυθίστηκε από τορπίλη του γερμανικού υποβρυχίου  U-38, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 194 άτομα.

12 Νοέμβρη 1928  έγραφε το ημερολόγιο όταν  το υπερωκεάνιο «Βέστρις»  (Vestris), κατά την πλεύση του από τη Νέα Υόρκη στο Μπουένος Άιρες, συνάντησε  κακοκαιρία και από τη φουρτούνα  πήρε κλίση, μετακινήθηκαν φορτία και βυθίστηκε, παίρνοντας στον υγρό τάφο 68 επιβάτες και 40 μέλη του πληρώματος. Παραπλέοντα σκάφη περισυνέλεξαν αρκετούς ναυαγούς, μειώνοντας τις ανθρώπινες απώλειες.

14 Νοέμβρη 1932 ήταν, όταν στο ολλανδικό υπερωκεάνιο «Πίτερ Κορνέλιζον Χόουφτ»  εκδηλώθηκε πυρκαγιά, ενώ βρισκόταν προσδεμένο σε αποβάθρα στο λιμάνι του Άμστερνταμ και καταστράφηκε ολοσχερώς. Ευτυχώς δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες.

30 Νοέμβρη 1936 ήταν όταν το τεράστιο γυάλινο κτίριο «Κρίσταλ Πάλας», που λειτουργούσε στο νοτιοδυτικό Λονδίνο, ως χώρος συναυλιών, παραδόθηκε στις φλόγες και καταστράφηκε ολοσχερώς, παρά τις προσπάθειες της πυροσβεστικής, χωρίς να υπάρξουν ανθρώπινα θύματα.

28 Νοέμβρη 1942 και ένας άλλος χώρος νυχτερινής διασκέδασης, το κλαμπ Κόκονατ Γκρουβ (Coconut Grove), παραδόθηκε στις φλόγες από απροσεξία ενός εργαζόμενου σε αυτό, με αποτέλεσμα 492 άτομα να χάσουν τη ζωή τους και άλλα 200 να τραυματιστούν σοβαρά. Δεν υπήρχαν ούτε ειδικές σημάνσεις για να οδηγούν στις εξόδους κινδύνου, εκ των οποίων κάποιες ήταν κλειδωμένες, τα τουρνικέ,  που υπήρχαν στην είσοδο, εμπόδισαν την άμεση εκκένωση και δημιούργησαν εγκλωβισμό, συστήματα πυρασφάλειας δεν υπήρχαν, ενώ τα υλικά διακόσμησης και οι τοίχοι ήταν εύφλεκτα, που κατά την καύση τους δημιούργησαν δηλητηριώδη αέρια. 42χρονη φυλάκιση επιβλήθηκε στον ιδιοκτήτη του για τη μη λήψη μέτρων ασφαλείας.

22 Νοέμβρη 1950 ήταν, όταν συγκρούστηκαν δυο ηλεκτρικά τρένα με 12 βαγόνια το καθένα, στο Ρίτσμοντ Χιλ, στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης, από βλάβη στην πέδηση του προπορευόμενου τρένου και λάθος εκτίμηση της σήμανσης από τον οδηγό του δεύτερου επερχόμενου τρένου. Αποτέλεσμα 79 άνθρωποι νεκροί και 352 τραυματίες.

13 Νοέμβρη 1965 και μια μελανή σελίδα για τους έλληνες καπετάνιους, αφού ο Βύρων Βουτσινάς, 35 ετών, ήταν ο καπετάνιος του  αμερικανικού ατμόπλοιου «Γιάρμουθ Καστλ» (Yarmouth Castle), όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο κρουαζιέρας Μαϊάμι – Νασό (Nassau) στις Μπαχάμες, με 372 επιβάτες και 174 μέλη πληρώματος. Απανωτά λάθη και παραλείψεις είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους  90 άτομα. Τα υπόλοιπα διασώθηκαν από τα παραπλέοντα σκάφη.  Στην  πρώτη σωστική λέμβος που περισυνέλλεξε  παραπλέον σκάφος,  βρισκόταν ο Βουτσινάς και του έδωσε εντολή ο καπετάνιος του πλοίου να επιστρέψει στο καράβι του και να βοηθήσει στη διάσωση των επιβατών….! O Βύρων Βουτσινάς και άλλα μέλη του πληρώματος κατηγορήθηκαν για παραβίαση του καθήκοντος  να εγκαταλείψουν  το πλοίο πριν ολοκληρώσουν τις ενέργειες για τη διάσωση των επιβατών… Το ατμόπλοιο βυθίστηκε.

.

Φωτογραφία της πυρκαγιάς, που ελήφθη από το κατάστρωμα του Μπαχάμα Star,

που συμμετείχε στη διάσωση των ναυαγών.

4-5 Νοέμβρη 1966 και η γειτονική Ιταλία συγκλονίζεται από τις πλημμύρες της Φλωρεντίας. Ο ποταμός Άρνος μετά από ακατάπαυστη βροχόπτωση ξεχειλίζει και τα νερά του κατέκλισαν τους δρόμους της πόλης με ταχύτητα 120 χλμ/ώρα, πλημμυρίζοντας την πόλη και καταστρέφοντας σπίτια αλλά και Αναγεννησιακά έργα τέχνης. Από την πίεση του νερού διερράγησαν τα τοιχώματα των δεξαμενών πετρελαίου στα υπόγεια των κτιρίων και το πετρέλαιο αναμείχθηκε με τα νερά, δημιουργώντας ένα παχύρευστο ακάθαρτο υγρό, που κατέστρεφε ανεπανάληπτα τα πάντα. Περισσότερα από 200 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 15.000 άνθρωποι έμειναν άστεγοι.

                        

Φωτογραφίες από την πλημμυρισμένη Φλωρεντία (1966)

                            

Καθοριστική η προσφορά εκατοντάδων νεαρών εθελοντών από όλες τις χώρες

για τη διάσωση των έργων τέχνης

5 Νοέμβρη 1967 ήταν, όταν από κακή συντήρηση της σιδηροτροχιάς, προκλήθηκε εκτροχιασμός τρένου  κοντά στο Χίδερ Γκρην, νότια του Λονδίνου με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 49 άτομα, και να τραυματιστούν άλλα 78, εκ των οποίων τα 30 σοβαρά.

20 Νοέμβρη 1968  έγραφε το ημερολόγιο όταν, σημειώθηκε μια σειρά από εκρήξεις μεθανίου σε ανθρακωρυχείο στο Φάρμινγκτον της Δυτικής Βιρτζίνιας των ΗΠΑ. Ο φόβος εκρήξεων μετά την αρχική, εμπόδιζε την είσοδο των διασωστών. Παρά τις προσπάθειες των μηχανικών, οι εκρήξεις συνεχίστηκαν. 21 ανθρακωρύχοι διασώθηκαν έγκαιρα, ενώ το ανθρακωρυχείο σφραγίστηκε μετά από 10 ημέρες,  με τα 78 θύματά του θαμμένα στα έγκατά του για πάντα!

1 Νοέμβρη 1970 και άλλη μια τραγωδία εξελίχθηκε σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στο club Cinq-Sept στην περιοχή του Saint Laurent du Pont, κοντά στη  Γκρενόμπλ της Γαλλίας. Η μη ύπαρξη μέτρων πυρασφάλειας, οι κλειδωμένες είσοδοι- έξοδοι, τα εύφλεκτα υλικά ήταν οι κύριες αιτίες ώστε μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε, ώστε να χάσουν τη ζωή τους 146 νέοι άνθρωποι κυρίως από τις τοξικές αναθυμιάσεις. Μεταξύ των θυμάτων και οι υπεύθυνοι, που είχαν στις τσέπες τους, τα κλειδιά των θυρών….

13 Νοέμβρη 1970 ήταν , όταν ένας τροπικός κυκλώνας χτύπησε τις περιοχές στο Δέλτα του Γάγγη, στο Κόλπο της Βεγγάλης στο Πακιστάν. Οι προειδοποιήσεις τρεις ημέρες νωρίτερα για τον ερχομό του αγνοήθηκαν. καταστράφηκαν ολοσχερώς και σε συνδυασμό με την ασιτία και τις ασθένειες που ακολούθησαν, 1.000.000 άνθρωποι θεωρείται ότι έχασαν τη ζωή τους. Ανθρωπιστική βοήθεια εστάλη από όλες τις χώρες, ενώ δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία η κυβέρνηση του Πακιστάν, με αποτέλεσμα να υπάρξουν  εξεγέρσεις και μετά από την αιματηρή εμφύλια σύρραξη που επακολούθησε, γεννήθηκε το κράτος του Μπαγκλαντές…!

3 Νοέμβρη 1974 ήταν, όταν 88 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους  και άλλοι 30 τραυματίστηκαν, από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε ξενοδοχείο της Σεούλ στη Νότια Κορέα. Αιτία για άλλη μια φορά οι κλειδωμένες πόρτες του club στον 6ο όροφο του ξενοδοχείου…. Η πυρκαγιά ξεκίνησε από το αναμμένο τσιγάρο πελάτη που αποκοιμήθηκε στο κρεβάτι του. 64 από τους νεκρούς ανασύρθηκαν από το club, 13 κάηκαν ή πέθαναν από ασφυξία στα δωμάτιά τους, 8 πήδηξαν από τα παράθυρα στο κενό και 3 βρέθηκαν στην οροφή του κτιρίου. Απολύθηκε ο διευθυντής – επόπτης υγείας της περιοχής λόγω αμέλειας , γιατί δεν είχε κλείσει το club στις 02:00 σύμφωνα με το νόμο…!

28 Νοέμβρη 1979 έγραφε το ημερολόγιο, όταν τα μοιραία λάθη αεροπορικής εταιρίας και πληρώματος, οδήγησαν σε μια αεροπορική τραγωδία στο νησί Ρος Άις Σελφ της Νέας Ζηλανδίας στην Ανταρκτική. Το αεροσκάφος τύπου Μακντόνελ Ντάγκλας DC-10 των αερογραμμών της Νέας Ζηλανδίας κατέπεσε με ταχύτητα 483 χλμ/ώρα στις πλαγιές του όρους Έρεμπους παρασύροντας στο θάνατο και τους 257 επιβαίνοντες. Αιτία οι ιδιαιτερότητες της περιοχής (οι μαγνητικές πυξίδες δεν λειτουργούν λόγω ύπαρξης ισχυρών μαγνητικών πεδίων στο Ν. Πόλο), η πυκνή συννεφιά, που οδήγησαν το πλήρωμα ενώ απαγορεύεται η πτήση κάτω από τα 6.000 πόδια, να κατέβουν στα 1.500 για καλύτερη θέα των επιβατών (!!!), τα λάθος στοιχεία που είχαν στο  πιλοτήριο για υποβοήθησή τους.

21 Νοέμβρη 1980 και στο ξενοδοχείο Grand Hotel στο Λας Βέγκας στη Νεβάδα των ΗΠΑ, εκδηλώθηκε στις 07:00 το πρωί πυρκαγιά στον 26ο όροφο, που γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο το ξενοδοχείο και στο παρακείμενο casino. Το σύστημα συναγερμού δεν ενεργοποιήθηκε αφού καταστράφηκαν άμεσα οι ηλεκτρικές καλωδιώσεις, το τηλεφωνικό κέντρο και αυτό νέκρωσε, ενώ σύστημα ψεκασμού υπήρχε μόνο στους 3 πρώτους ορόφους (!!!). Οι πυροσβεστικές κλίμακες έφθαναν μέχρι τον 9ο όροφο, ενώ για την εκκένωση χρησιμοποιήθηκαν και οι πλατφόρμες των συνεργείων καθαρισμού των τζαμιών καθώς και ελικόπτερα που συνέλεγαν άτομα από τα μπαλκόνια και την οροφή. Ο απολογισμός βαρύς, αφού 100 άνθρωποι κάηκαν ή πέθαναν από ασφυξία, και περισσότεροι από 600 τραυματίστηκαν.

Τις δυο πρώτες ημέρες του Νοέμβρη του 1982, μια έκρηξη βυτιοφόρου στη σήραγγα του Σαλάνγκ (Salang) του όρους Χίντου Κους, στο Αφγανιστάν , μήκους 2,5 χλμ , πλάτους 5μ. και ύψους 7,5μ., είχε σαν  αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περίπου 2.700 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και πολλοί ρώσοι στρατιώτες. Το βυτιοφόρο,  που μετέφερε βενζίνη, συγκρούστηκε μετωπικά με όχημα στρατιωτικής νηοπομπής και τυλίχθηκε στις φλόγες. Αρκετές 100άδες άτομα απανθρακώθηκαν ακαριαία, ενώ πολλοί πέθαναν από ασφυξία, από τις αναθυμιάσεις των καυσαερίων, αφού επικρατούσε πολύ ψύχος και είχαν αναμμένες τις μηχανές των αυτοκινήτων. Κύριος λόγος όμως ήταν ότι οι σοβιετικοί στρατιώτες (κατασκευαστές της σήραγγας για τον έλεγχο του Αφγανιστάν), που άκουσαν την έκρηξη, θεώρησαν ότι επρόκειτο για εχθρική πράξη μέσα στη σήραγγα και έκλεισαν και τις δυο πύλες της σήραγγας, με αποτέλεσμα να πεθάνουν σαν τα ποντίκια μέσα στη φάκα τα θύματα….

1 Νοέμβρη 1986 ήταν, όταν μια πυρκαγιά, , μέσα σε μια αποθήκη διαστάσεων 90Χ50 μέτρων και ύψους 10 μέτρων, στο εργοστάσιο SANDOZ , του ελβετικού ομίλου παραγωγής χημικών, στην πόλη Σβαϊτσερχάλε, κοντά στη Βασιλεία (Schweizerhalle, Basel-Landschaft), της Ελβετίας και δίπλα στις όχθες του Ρήνου, είχε σαν αποτέλεσμα από τις μεγάλες ποσότητες νερού που χρησιμοποιήθηκαν κατά την πυρόσβεση από την πυροσβεστική Υπηρεσία, να παρασυρθούν και να μεταφερθούν στον Ρήνο 10-30 τόνοι τοξικών ουσιών, (ενώσεις υδραργύρου, οργανοφωσφορικά φυτοφάρμακα, παρασιτοκτόνα και άλλα χημικά),  από τους 1.000 τόνους , που υπήρχαν μέσα στην αποθήκη.  Ο ποταμός έγινε κόκκινος και η ρύπανση έφτασε σε ένα μήκος 250 χλμ. Οι κυβερνήσεις Γερμανίας και Ελβετίας απαγόρευσαν άμεσα την αλιεία στο Ρήνο. Χρειάστηκε να περάσουν δυο χρόνια για να αρχίσει η πραγματική βελτίωση των οικοσυστημάτων, αφού πρώτα καθαρίστηκαν με ηλεκτρικούς μηχανισμούς αναρρόφησης από τον πυθμένα 1.000 κιλά τοξικών αποβλήτων. Στο ατύχημα αυτό είναι αξιοσημείωτο ότι δεν υπήρξαν νεκροί ή τραυματίες και η οικολογική καταστροφή συντελέστηκε μετά την καταστολή της πυρκαγιάς, κάτι που επέβαλε την υιοθέτηση μέτρων για τη συγκράτηση των τοξικών νερών πυρόσβεσης στον τόπο του ατυχήματος και την επεξεργασία τους σε κατάλληλες εγκαταστάσεις καθαρισμού.

6 Νοέμβρη 1986 και ένα ελικόπτερο τύπου Σινούκ, που παρέλαβε  42 εργάτες από πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου στην περιοχή Μπρεντ, στη Βόρεια Θάλασσα, για να τους μεταφέρει στο αεροδρόμιο του Σάμπουργκ, μέσα σε άσχημες καιρικές συνθήκες, κατέπεσε μετά από  σύγκρουση των οπισθίων ρότορων με  τα μπροστινά πτερύγια. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους οι επιβαίνοντες  πλην του κυβερνήτη και ενός εργαζόμενου.

18 Νοέμβρη 1987 ήταν, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στις κυλιόμενες σκάλες στο σταθμό «Κινγκς Κρος», (King’s Cross) –  τον πλέον πολυσύχναστο σταθμό του Λονδίνου – και δημιουργήθηκε το φαινόμενο «καθολικής ανάφλεξης» (flashover), με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 30 άνθρωποι που βρίσκονταν στις αποβάθρες και απανθρακώθηκαν. Ακόμα και όσοι προσπάθησαν να διαφύγουν τρέχοντας προς τις εξόδους, το ρεύμα που δημιουργούσαν  τα τρένα που περνούσαν έστελναν γρηγορότερα τις φλόγες στα θύματα… Ο σταθμός δε διέθετε σύστημα πυρόσβεσης και οι εργαζόμενοι δεν είχαν την απαραίτητη εκπαίδευση για ένα τέτοιο συμβάν. Μετά από το συμβάν αυτό απαγορεύτηκε το άναμμα τσιγάρου, απ’ όπου θεωρείται ότι προήλθε η φωτιά, σε όλους τους χώρους του μετρό (αποβάθρες- συρμοί).

27 Νοέμβρη 1989 και ένα χτύπημα τρομοκρατίας, προστίθεται στον κατάλογό μας, αφού στη Μποκοτά της Κολομβίας, το καρτέλ ναρκωτικών, ανατίναξε αεροσκάφος Μπόινγκ 727-21 της Κολομβιανής AVIANCA, όπου επέβαιναν και κάποιοι πληροφοριοδότες της αστυνομίας, που είχαν την προστασία της, γιατί αποτελούσαν «στόχο». 5 λεπτά μετά την απογείωση, σημειώθηκε η έκρηξη και παρέσυρε στο θάνατο όλους τους επιβαίνοντες. Συνολικά 110 άτομα.

20 Νοέμβρη 1992 ήταν, όταν πριν από 25 χρόνια, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο ιδιωτικό παρεκκλήσιο της Βασίλισσας Ελισάβετ Β’, στο Κάστρο του Ουίνδσορ. Παρά την άμεση επέμβαση της πυροσβεστικής, η πυρκαγιά έσβησε μετά από 7 ώρες, αφού κατέστρεψε 8  πολύτιμους πίνακες, αλλά και εγκαταστάσεις. Ευτυχώς δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα. Η αποκατάσταση των ζημιών ολοκληρώθηκε μετά από 5 χρόνια (1997) και κόστισε 37 εκατ. Λίρες (60 εκατ. δολάρια).

26 Νοέμβρη 1993 και μια σύγκρουση της αμαξοστοιχίας «Σίλβερ Μέτεορ» (Silver Meteor), που κατευθυνόταν στη Νέα Υόρκη, προσέκρουσε σε μια τουρμπίνα, που είχε ακινητοποιηθεί κάθετα στις σιδηροδρομικές γραμμές, στην περιοχή του Κίσιμι της Φλόριδας.  Παρά τον εκτροχιασμό και τις πολλές υλικές ζημιές, ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα.!!!

30 Νοέμβρη 1994 ήταν, όταν στο κρουαζιερόπλοιο Ακίλε Λάουρο (Achille Lauro), (γνωστό στους μεγαλύτερους από την πειρατεία, που είχε γίνει στις 7/10/1985 από Παλαιστίνιους), με 100 επιβάτες, ενώ έπλεε ανοιχτά του Χορν στη Σομαλία στην Αφρική, εκδηλώθηκε πυρκαγιά, που είχε σαν αποτέλεσμα τη βύθισή του μετά από δύο ημέρες. Ευτυχώς δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα. Για την ιστορία και τα «αδελφάκια» του «Λακωνία» και «Αντζελίνα Λάουρο» παραδόθηκαν στις φλόγες….!

Φωτογραφία από την πυρκαγιά και τη διάσωση των επιβατών

12 Νοέμβρη 1996 έγραφε το ημερολόγιο όταν έγινε μια σύγκρουση αεροσκαφών στον εναέριο χώρο δυτικά του Νέου Δελχί στην Ινδία. Συγκεκριμένα ένα Μπόινγκ 747 της Σαουδικής Αραβίας  με 289 επιβάτες και 28μελές πλήρωμα και ένα Ιλιούσιν IL-76 των αερογραμμών του Καζακστάν με 27 επιβάτες και 10μελές πλήρωμα συγκρούστηκαν στα 14.000 πόδια. Και οι 349 άνθρωποι σκοτώθηκαν. Πέρα από το ανθρώπινο σφάλμα, ρόλο έπαιξε και το υποδεέστερο σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας που διέθετε τότε το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί.

18 Νοέμβρη 1996 ήταν, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε φορτηγό τρένο τύπου La Shuttle, ενώ βρισκόταν μέσα στο τούνελ της Μάγχης. 34 επιβάτες τραυματίστηκαν, κυρίως όμως αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα από τα καυτά αέρι και τους καπνούς. Τα διασωστικά συνεργεία, παρά τον περιορισμένο χώρο επέμβασης κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά. Προβλήματα υπήρξαν και στα τοιχώματα του τούνελ από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχτηκαν.

23 Νοέμβρη 1996 και άλλη μια αεροπειρατεία εκδηλώθηκε. Αυτήν τη φορά σε ένα αεροσκάφος Μπόινγκ 767 των Αιθιοπικών αερογραμμών, όπου ενώ εκτελούσε την πτήση Αιθιοπία –Κένυα, αεροπειρατές εισέβαλαν στο πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους αν και του τελείωσαν τα καύσιμα, από τους άσκοπους κύκλους,  που έκανε το αεροσκάφος κατ’ εντολή των αεροπειρατών, προσπάθησε να το προσγειώσει, αλλά μετά από διαμάχη που δημιουργήθηκε, έσβησαν οι μηχανές, χάθηκε η ισχύς του κινητήρα και το αεροσκάφος αφού πέρασε ξυστά από την επιφάνεια της θάλασσας, παίρνοντας κλίση, βρήκε το πτερύγιό του το νερό, στροβιλίστηκε και έσπασε η ουρά του. Από τους 175 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους οι  120. Οι υπόλοιποι επιβάτες διασώθηκαν από τους ψαράδες της περιοχής και τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους στην ακτή του Μορόνι, στα Νησιά Κομόρος της Μαδαγασκάρης. Ο κυβερνήτης τιμήθηκε την επόμενη χρονιά από την Ένωση Πιλότων για την όλη συμπεριφορά του.

26 Νοέμβρη 1998 και ένα ακόμη σιδηροδρομικό δυστύχημα καταγράφεται στο μακρύ μας κατάλογο.          Το Σίλντα Εξπρές (Sealdah Express) ενώ κατευθυνόταν στην Καλκούτα, συγκρούστηκε με το ακινητοποιημένο και εκτροχιασμένο εν μέρει «Δε Φροντίερ Μέιλ», που κατευθυνόταν στην ιερή πόλη Σικχ, στην Κάνα του Πουντζάμπ, στη Βόρεια Ινδία. Από τη σύγκρουση 16 από τα συνολικά 37 βαγόνια διαλύθηκαν και χρειάστηκαν περισσότερες από δυο ημέρες για να απεγκλωβιστούν οι 2.500 (!!!) παγιδευμένοι…. Συνολικά 221 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους  και 150 τραυματίστηκαν σοβαρά.                          Για την ιστορία στην Ινδία το 1998 συνέβησαν περίπου 300 σιδηροδρομικά δυστυχήματα….!

Και να μη ξεχνάμε ότι και στην πατρίδα μας:

Α) στην Αθήνα από πλημμύρες:

6 Νοέμβρη 1961 – 44 νεκροί και 300 τραυματίες,

2 Νοέμβρη 1977 – 37 νεκροί,

και 15 Νοέμβρη 2017 – 21 νεκροί (;),

Β) στο Άγιον Όρος:

8 Νοέμβρη 1905 σεισμός με μέγεθος 7,5 R, ο μεγαλύτερος που έχει γίνει στη Β. Ελλάδα,

για τα οποία έγραψα σε  προηγούμενα άρθρα μου.

Συμπληρώνω με το σημερινό άρθρο μου την ιστορική αναδρομή διαφόρων φυσικών και τεχνολογικών,  αλλά και από ανθρώπινα λάθη και παραλείψεις  καταστροφών,  που συνέβησαν στο παρελθόν.                    Μια αναδρομή γεμάτη από άδικες ανθρώπινες θυσίες.

Σίγουρα έχουν γίνει και άλλα, και κάθε μήνα, εφόσον τα ανακαλύπτω, θα συμπληρώνω τους καταλόγους.

Όπως και θα κάνω και αναφορές και σε καταστροφές που είχαν διάρκεια ημερών, μηνών, ετών.

Από όλες έχουμε να μάθουμε .

Ελπίζω τα παθήματα να μας γίνουν μαθήματα ώστε να μειωθούν  τόσο οι καταστροφές, όπως  π.χ. οι δασικές πυρκαγιές, που το 97% οφείλονται στον παράγοντα άνθρωπο είτε εκ προθέσεως, είτε  εξ αμελείας, όσο και οι δυσμενείς επιπτώσεις τους.

Θεωρώ υποχρέωσή μου να αναφερθώ και σε κάποιες από τις πηγές μου:

  1. Καταστροφές και Τραγωδίες (Κιθ Ιστλεϊκ – Χενρι Ρασελ – Μαϊκ Σαρπ)

Εκδόσεις atlantis HELLAS

  1. Οι 100 καταστροφές που συγκλόνισαν την ανθρωπότητα (Stephen J. Spignesi)

Εκδόσεις ΦΥΤΡΑΚΗ

  1. Οι μεγαλύτερες καταστροφές της Ιστορίας (Eric Chaline)

Εκδόσεις  ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

  1. Χρονικό των σεισμών της Ελλάδος (Παναγιώτη Σπυρόπουλου)

Εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ

Προϊόντα με Κρητική αλόη
KEA