Κυριακή, Ιούνιος 25, 2017
Αρχή > Slide3 > Ιούνης μήνας ήτανε, όταν….

Ιούνης μήνας ήτανε, όταν….

cosmital_ad

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κοκολάκης
τ. Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας

Προϊόντα με Κρητική αλόη

 

 

Ο  πρώτος μήνας του καλοκαιριού, αλλά και το μήνα αυτόν οι καταστροφές ποικίλουν….

Κατασκευή ιστοσελίδων και eshop στις πιο χαμηλές τιμές

Η αναδρομή μας ξεκινά από τις :

22 Ιούνη 1893, πριν από 124 χρόνια, όταν συνέβη η μεγαλύτερη απώλεια που έχει συμβεί στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό σε περίοδο ειρήνης. Το θωρηκτό Βικτόρια, ου εθεωρείτο το καλύτερο πλοίο του στόλου, συμμετείχε σε άσκηση, που γινόταν υπό τις εντολές του διοικητή του Βρετανικού στόλου της Μεσογείου, του αντιναύαρχου σερ Τζορτζ Τρυών, κοντά στην Τρίπολη της Λιβύης. Ο Τρυών έδωσε στα πλαίσια των ελιγμών, που εκτελούντο,  να στραφούν τα θωρηκτά Βικτόρια και Καμπερντάουν αντιμέτωπα. Οι Διοικητές του υπάκουσαν, αν και ήταν πολύ κοντά μεταξύ τους… Κατά την εκτέλεση της περιστροφής, συγκρούστηκαν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να βυθιστεί το Βικτόρια συμπαρασύροντας στο βυθό και στο θάνατο 359 άνδρες, μεταξύ των οποίων και τον Τρυών, που ήταν επί του Βικτόρια, ενώ άλλοι 284 περισυλλέγησαν ζωντανοί από τα άλλα πλοία του στόλου…. Η λάθος εκτίμηση του Τρυών, η υπακοή στην εντολή του ανωτέρου, στοίχησε τόσες ανθρώπινε ζωές…!

 

Το θωρηκτό Βικτόρια   –         Ο αντιναύαρχος σερ Τζορτζ Τρυών    –  Η στιγμή της βύθισης του Βικτόρια

Συνεχίζω με τις παρακάτω καταστροφές:

15 Ιούνη 1896, μια ισχυρότατη σεισμική δόνηση μεγέθους 8,5 R συγκλονίζει στις 19:32 (τοπική ώρα) τις βορειοανατολικές ακτές του Χονσού, της Ιαπωνίας. Εκδηλώθηκε στη συνέχεια τσουνάμι που κατέστρεψε 9.000 σπίτια και προκάλεσε 28.000 θανάτους. Εκείνο το βράδυ γιόρταζαν στην ακτογραμμή την επιστροφή των στρατιωτών από τον πρώτο σινο- ιαπωνικό πόλεμο…. Αποτέλεσμα ήταν 20.000 άτομα περίπου, απ’ αυτούς, να χάσουν τη ζωή τους…

30 Ιούνη 1900, όταν το υπερωκεάνιο Ζάλε (Saale), που εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ των πόλεων Βρέμης, Σαουθάμπτον και Νέας Υόρκης , ήταν προσδεμένο σε προβλήτα στο Χομπόουκεν του Νιού Τζέρσι, μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην παρακείμενη προβλήτα σε δεμάτια βαμβακιού και σε βαρέλια με πετρέλαιο και νέφτι. Ο αέρας μετέδωσε και στο Σάλε τη φωτιά. Όσοι ήταν στο κατάστρωμα πήδησαν στον ποταμό Χάντσον για να σωθούν. Οι υπόλοιποι που ήταν στο εσωτερικό του πλοίου εγκλωβίστηκαν και τα φινιστρίνια, απ’ όπου προσπάθησαν  να διαφύγουν, απεδείχθησαν πολύ μικρά και δεν χώραγε το ανθρώπινο σώμα….           99 άτομα (επιβάτες και μέλη του πληρώματος) έχασαν τη ζωή τους.

Μετά από αυτή την καταστροφή μεγάλωσαν οι διαστάσεις των φινιστρινιών….!

15 Ιούνη 1904, και το ατμόπλοιο GENARAL SLOCUM  με 1342 επιβάτες, στα πλαίσια μιας σχολικής εκδρομής, διοργανωμένη από την Λουθηριανή Ευαγγελική Εκκλησία του Αγίου Μάρκου,  έχει αναχωρήσει από τη Νέα Υόρκη  για το Eatons Neck, κατηφορίζοντας τον ποταμό  East River, όταν ξεσπά πυρκαγιά σε ένα από τα χαμηλά πατώματα του πλοίου. Δυστυχώς ο καπετάνιος του πλοίου Van Schaick δεν έδωσε τη δέουσα προσοχή εξ αρχής και δεν προσέγγισε το πλοίο σε παρακείμενη νήσο, ώστε να αποβιβαστούν οι επιβάτες, αλλά συνέχιζε φλεγόμενο το ταξίδι του…! Αποτέλεσμα πολλοί να προτιμούν να πηδήσουν στο ποτάμι όπου   ή πνιγόντουσαν ή συνθλιβόντουσαν από τους δυο τεράστιους κινητήριους τροχούς.

Το General Slocum βυθίστηκε σε ρηχά νερά στο North Brother Island , λίγο έξω από την ακτή του Μπρονξ Τελικά 1021 άτομα έχασαν τη ζωή τους, μεταξύ των οποίων και 5 από τα 40 μέλη του πληρώματος.

Ο καπετάνιος σώθηκε, δικάστηκε και καταδικάστηκε σε 10ετή φυλάκιση.

 

Το General Slocum (1) – Από την πυρκαγιά και τη βύθιση (2-3)

Μνημείο στο Μανχάταν της καταστροφής (4)

26 Ιούνη 1926 και στις 21:46 μια ισχυρότατη σεισμική δόνηση μεγέθους 8.0 R με μεγάλο εστιακό βάθος, έφθανε περίπου τα 100 χιλιόμετρα και συγκλονίζει τη Ρόδο, ισοπεδώνοντας την κωμόπολη του Αρχαγγέλου και σκοτώνοντας 4 άτομα, αλλά και προκαλώντας τεράστιες ζημιές σε όλο το ανατολικό τμήμα του νησιού. Καταστροφές όμως προκλήθηκαν και στην Κάρπαθο, στο Καστελλόριζο, αλλά και στο Ηράκλειο της Κρήτης. Παράλληλα καταστροφές προκλήθηκαν στα παράλια της Τουρκίας, στην Αίγυπτο (Κάιρο, Αλεξάνδρεια), όπου σημειώθηκαν και 8 θάνατοι. Αισθητός έγινε μέχρι το Λούξορ (Αίγυπτος) , την Κύπρο, την Παλαιστίνη, τη Νότιο Ιταλία και την Αλβανία. Θεωρήθηκε «παγκόσμιος σεισμός» επειδή έγινε αισθητός και όχι μόνο, σε τόσες χώρες…!

Η μοναδική εικόνα της καταστροφής στην περιοχή των Βουτών του Ηρακλείου Κρήτης.

Την είχε δημοσιεύσει στην εφημερίδα του Λονδίνου The Times, ο ανασκαφέας της Κνωσού, Άρθουρ Έβανς.

20 Ιούνη 1934, όταν στις 19:30 το υπερωκεάνιο Δρέσδη, με περίπου 1.000 επιβάτες,  ένα από τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιήθηκε από τη ναζιστική οργάνωση για την υλοποίηση του προγράμματος «Δύναμη μέσω Χαράς» και είχε ναυλωθεί  για ταξίδια διακοπών για τους Γερμανούς εργαζόμενους και τα Ναζί αφεντικά και υψηλόβαθμα στελέχη του κόμματος, προσάραξε σε ύφαλο στη Νορβηγία . Όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα διασώθηκαν, οι περισσότεροι από το νορβηγικό ατμόπλοιο «Κονγκ Haakon».

Στις 21 Ιουνίου, η «Δρέσδη» ανατράπηκε και βυθίστηκε σε χαμηλό βάθος 6 έως 10 μέτρα.

 

Το πλοίο Δρέσδη – Μετά την προσάραξη στον ύφαλο

30 Ιούνη 1956 ήταν όταν δυο αεροσκάφη απογειώνονται με λίγα λεπτά της ώρας διαφορά από το Λος Άντζελες, ένα  L-1049  Super Constellation της TWA , για Κάνσας και με τελικό προορισμό Ουάσινγκτον και ένα Douglas DC-7 της United Airlines, για Σικάγο  και με τελικό προορισμό Νιού Τζέρσι. Μετά από κακή συνεννόηση με τον πύργο ελέγχου επετράπη στο αεροσκάφος της ΤWA να πετάξει στα 6.400 μέτρα που πετούσε το DC-7, που ήταν ταχύτερο του άλλου. Αν και η κατεύθυνση ήταν διαφορετική τα δυο αεροσκάφη θα διασταυρωνόντουσαν πάνω από το Grand Canyon … Όλοι πρόσεχαν το θέαμα που είχαν από κάτω τους και το αποτέλεσμα ήταν στις 10:30 π.μ. να συγκρουστούν στον αέρα….! Οι 70 επιβάτες του Super Constellation και οι 58 του DC-7 σκοτώθηκαν. Ήταν η πρώτη εμπορική αεροπορική συντριβή με περισσότερους από 100 θανάτους και οδήγησε σε σαρωτικές αλλαγές στον έλεγχο των πτήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

18 Ιούνη 1972 και λίγο μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου με προορισμό τις Βρυξέλλες του Βελγίου, ένα αεροσκάφος  τύπου Hawker  Siddeley Trident, με συνθηματικό όνομα « Πάπα ‘Ιντια» και με 118 επιβαίνοντες, λόγω κακών χειρισμών του κυβερνήτη, απογειώνεται και μέσα σε λίγα λεπτά, συντρίβεται 6 χλμ νοτιοδυτικά του διαδρόμου απογείωσης. Διαπιστώθηκε ότι ο κυβερνήτης είχε καρδιακά προβλήματα. Όλοι οι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν. Έκτοτε η εγκατάσταση καταγραφέα φωνής στο πιλοτήριο των εμπορικών αεροσκαφών καθιερώνεται, μια και στο μοιραίο αεροσκάφος δεν υπήρχε, και η απουσία του θεωρείται σοβαρή αμέλεια της αεροπορικής εταιρίας.

1 Ιούνη 1974  και μια έκρηξη συγκλονίζει την Βρετανία. Συγκεκριμένα στο εργοστάσιο Nypro, κοντά στο Φλίξμπορο, που ανήκε στη Βρετανική Υπηρεσία Άνθρακα (NCB) και στα Κρατικά Ορυχεία Ολλανδίας (Dutch State Mines), παρασκεύαζε ένα βασικό συστατικό για τις ίνες νάιλον, που προέρχεται από το κυκλοεξάνιο, μια εύφλεκτη ύλη. Ήταν Σάββατο βράδυ και εργάζονταν 70 άτομα έναντι των 200 της καθημερινής βάρδιας.

Η φωτιά και η έκρηξη που ακολούθησε, εκδηλώθηκε εκεί όπου σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας και πίεσης, το κυκλοεξάνιο οξειδώνεται. 29 εργάτες σκοτώθηκαν και οι υπόλοιποι τραυματίστηκαν, ενώ οι καταστροφές στη γύρω περιοχή ήταν τεράστιες και το εργοστάσιο καταστράφηκε. Η πυρκαγιά έκαιγε για μια εβδομάδα και ο καπνός διακρινόταν από απόσταση 32χλμ….!

8 Ιούνη 1975 ήταν όταν το σούρουπο εκείνης  της Κυριακής δυο τρένα με κοινό προορισμό, κινούμενα από αντίθετους προορισμούς, εισήλθαν στο ίδιο μονό τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής στο Βαρνγκάου της Βαυαρίας στη Γερμανία, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των τρένων και το θάνατο 41 ατόμων και τον τραυματισμό άλλων 122. Η ευθύνη ήταν των σταθμαρχών των δυο σταθμών. 

24 Ιούνη 1975 και ο διατμητικός άνεμος, (είναι αυτός που παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ταχύτητας και κατεύθυνσης σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, λόγω διατμητικής τάσης, εκ της οποίας και η ονομασία του και παρουσιάζει σημαντική επίδραση στην απογείωση και προσγείωση ενός αεροσκάφους, καθώς επηρεάζει δραστικά τον έλεγχο του αεροσκάφους) γίνεται η αιτία κατά την διαδικασία προσγείωσης ενός Boeing 727, στο αεροδρομίο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης, προερχόμενο από την Νέα Ορλεάνη, να προσκρούσει στα φώτα προσέγγισης του αεροδρομίου. Αποτέλεσμα να καταπέσει στο έδαφος και να χάσουν τη ζωή τους 109 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος. Διασώθηκαν 7 επιβάτες και 2 αεροσυνοδοί, αλλά με σοβαρά τραύματα. Παράλληλα στη περιοχή του αεροδρομίου επικρατούσε καταιγίδα.

27 Ιούνη 1977 και ένα ανθρώπινο λάθος είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 29 άνθρωποι. Συγκεκριμένα στην τότε Ανατολική Γερμανία, μια ατμοκίνητη αμαξοστοιχία κατευθύνεται στο λιμάνι Στράλσουντ της Βαλτικής Θάλασσας. Πλησίον των συνόρων με την Πολωνία συγκρούστηκε με πετρελαιοκίνητο τρένο, γιατί οδηγήθηκε σε λάθος γραμμή….

20 Ιούνη 1978,  ημέρα Τρίτη (όπως θα συμπέσει και εφέτος, 39 χρόνια μετά) και στις 11.08 μμ ο Εγκέλαδος κτυπά με επίκεντρο την Βόλβη, τη Θεσσαλονίκη. Μια σεισμική δόνηση μεγέθους 6.5 R και έντασης στις περιοχές των λιμνών Βόλβης  και Αγίου Βασιλείου (Λαγκαδά) VIII+ β. και στη Θεσσαλονίκη VII β. Καταστροφές υπέστησαν κτίρια στους νομούς  Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Σερρών και Χαλκιδικής.

Όμως ήταν αιτία να χάσουν τη ζωή τους 49 άνθρωποι, από τους οποίους 39 στην πολυκατοικία της πλατείας Ιπποδρομίου (φωτογραφία), που κατέρρευσε, ενώ οι τραυματίες συνολικά ανήλθαν σε 220.

6 Ιούνη 1981 και στη Βόρεια Ινδία συνέβη το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε ποτέ στη χώρα. Και μιλάμε για την Ινδία που κάθε χρόνο καταγράφονται περίπου 400 δυστυχήματα στο πεπαλαιωμένο και ασυντήρητο

σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας….

Εικόνες σαν αυτή, μια από τις πολλές που μπορεί να βρει κάποιος στο διαδίκτυο, σε βοηθούν να κατανοήσεις και να συμπεράνεις γιατί είναι με πολυάριθμους τραυματίες και νεκρούς…

Έτσι και εκείνη την ημέρα ένα υπερφορτωμένο από άτομα πολλά τρένο, ενώ ευρίσκετε πάνω στη γέφυρα  Σαμαστιπούρ του ποταμού Μπαγκμάτι, στην περιοχή Μπιχάρ, επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα και ένας κυκλώνας γίνεται αιτία να βρεθούν στα νερά του ποταμού επτά βαγόνια και να μένουν επί της γέφυρας η μηχανή και άλλα δυο βαγόνια. Εκτιμάται ότι 800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους….!

23 Ιούνη 1985 έγραφε το ημερολόγιο, όταν ένας εκρηκτικός μηχανισμός που ευρίσκεται σε μια ασυνόδευτη βαλίτσα στο Μπόινγκ 747 της  Αιρ Ίντια , εκρήγνυται στις 07:15 το πρωί, έξω από τις Ιρλανδικές ακτές, με αποτέλεσμα  να χάσουν τη ζωή τους 329 άτομα. Μια πράξη αντεκδίκησης ενός σιχ εξτρεμιστή για τη σφαγή από τον ινδικό στρατό σιχ προσκυνητών στο Χρυσό Ναό στη Β. Ινδία.

4 Ιούνη 1988  και κοντά στην πόλη Αρζάμας , 400 χλμ ανατολικά της Μόσχας, ένα φορτηγό τρένο, φορτωμένο με μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών υλών, ανατινάζεται προκαλώντας ένα κρατήρα βάθους 25 μέτρων, ισοπεδώνοντας 150 σπίτια και προκαλώντας ζημιές σε άλλα 250, ενώ χάνουν τη ζωή τους 100 άνθρωποι και τραυματίζονται 200.

27 Ιούνη 1988 ήταν όταν μια σειρά άσχετων μεταξύ τους προσώπων, έγιναν αιτία να συγκρουστούν μεταξύ τους δυο προαστιακές ηλεκτρικές αμαξοστοιχίες  του μετρό του Παρισιού. Μια γυναίκα επιβάτης τραβά τον μοχλό κινδύνου 8χλμ πριν φτάσει στο σταθμό η αμαξοστοιχία, θέλοντας να σταματήσει σε ένα σταθμό που δεν περιβλεπότανε για να φτάσει γρηγορότερα στο σπίτι της…. Ο οδηγός  ενώ καταστράφηκαν τα φρένα συνεχίζει την πορεία της αμαξοστοιχίας και για να κερδίσει το χαμένο χρόνο  επιταχύνει και στέλνει λίγο πριν φτάσει στον επόμενο σταθμό μήνυμα ότι δεν δουλεύουν τα φρένα του… Καθυστέρησε ο φύλακας του σταθμού να είναι στη θέση του…. Ο επιστάτης του σταθμού δεν απομάκρυνε ως όφειλε έγκαιρα το κοινό που ευρίσκετε στο σταθμό…. Αποτέλεσμα όλων αυτών μια σύγκρουση στο σταθμό Γκαρ ντε Λυόν, με 60 νεκρούς και 32 σοβαρά τραυματισμένους… Ο νόμος του Μέρφυ σε όλο το μεγαλείο του…!

4 Ιούνη 1989 έδειχνε το ημερολόγιο όταν στην Ούφα, δυτικά των Ουραλίων Ορέων, μια διαρροή φυσικού αερίου σε αγωγό, 16 χλμ μακριά από τις σιδηροδρομικές γραμμές, είχε σαν αποτέλεσμα, μια και οι υπεύθυνοι, αντί να αναζητήσουν την αιτία, αύξησαν την παροχή, να αυξηθεί η διαρροή και να προκληθεί έκρηξη, όταν στην περιοχή έφτασαν δυο τρένα, που τυλίχτηκαν στις φλόγες και εκτροχιάστηκαν. Εκατοντάδες άτομα έχασαν τη ζωή τους και πολλά άλλα υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα.

21 Ιούνη 1990  και ο Εγκέλαδος με μια ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7.3 R και με ισχυρούς μετασεισμούς επισκέπτεται το ΒΔ Ιράν με αποτέλεσμα 50.000 άτομα να χάσουν τη ζωή τους, 60.000 τραυματίες και 500.000  άστεγοι. Η κακή ποιότητα των κατασκευών, η μη ύπαρξη αντισεισμικού κανονισμού, η εκδήλωση ρευστοποιήσεων και κατολισθήσεων συνέβαλαν αθροιστικά στη δημιουργία της εξαφάνισης τριών πόλεων και 700 χωριών.

15 Ιούνη 1995 και ένα μήνα σχεδόν από το μεγάλο σεισμό των Γρεβενών – Κοζάνης, το Αίγιο συγκλονίζεται από ένα σεισμό μεγέθους 6.1 R στις 03:15 π.μ..15 λεπτά αργότερα σημειώνεται ο μεγαλύτερος μετασεισμός μεγέθους 5.4 R.Μια πολυκατοικία (φωτογραφία) και ένα μεγάλο τμήμα ενός ξενοδοχείου καταρρέουν.

Αποτέλεσμα 16 νεκροί στην πολυκατοικία και 110 στο ξενοδοχείο.

2 Ιούνη 1998 ήταν όταν αποκόπτεται ένας τροχός της υπερταχείας «Wilhelm Conrad Rontgen» αποκόπτεται, αλλά μπλοκάρεται και παρασύρεται από τους άλλους τροχούς. Αποτέλεσμα ήταν να εκτροχιαστούν τα 7 από τα 10 βαγόνια και να χάσουν τη ζωή τους 101 άτομα και να τραυματιστούν σοβαρά άλλα 88, από τα 350 συνολικά που επέβαιναν. Το δυστύχημα έγινε κοντά στο σταθμό του Έσεντ , ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Μόναχο – Αμβούργο στη Γερμανία. Στη διάσωση ενεπλάκησαν 1.000 διασώστες και 15 ελικόπτερα για την αεροδιακομιδή των τραυματιών.

22 Ιούνη 2000 και το ξύλινο ξενοδοχείο Πάλας  στην πόλη Τσαϊλντερς του Κουίνσλαντ της Αυστραλίας παραδίδεται στις φλόγες μέσα στη νύκτα. Μάλλον επρόκειτο για εμπρησμό. 18 άτομα έχασαν τη ζωή τους.

Προϊόντα με Κρητική αλόη
KEA

Αφήστε μια απάντηση